heidyteunissen.reismee.nl

Halverwege

Tis ongelooflijk maar waar, de helft van mijn Frankrijktijd zit er alweer op. Nog zo'n anderhalve maand en dan is het alweer bijna tijd om terug naar Nederland te gaan. Als die anderhalve maand net zo snel gaat als de tijd die ik al heb gehad, is het ook al bijna weer zover.

Als ik kijk wat er allemaal is gebeurd sinds de laatste keer dat ik heb geschreven, is dat meer dan ik had verwacht. En te veel om te beschrijven. Misschien dat ik toch even tijd had moeten maken om tussendoor een update te geven ;)

Net na mijn laatste blog ben ik met school naar Mont Saint Michel geweest, een rots in de zee met daarop een oude abdij gebouwd. Heel erg gaaf om te zien en ongelooflijk hoe ze zo’n gigantisch gebouw zo'n 1400 jaar geleden (!) hebben kunnen bouwen.

Daarnaast heb ik een dagje met de meiden van hier doorgebracht in Disneyland en zijn we naar Honfleur (oud havenstadje) en Etretat geweest. Vooral Etretat was echt indrukwekkend. Etretat zelf is een klein dorpje dat direct aan de kust ligt, ook heel leuk, maar wat er omheen ligt is toch wel honderd keer mooier. Met woorden omschrijven is eigenlijk niet mogelijk, dus daarvoor kan je beter de foto's bekijken. Gigantische krijtrotsen steken daar uit de zee. Allemaal met hun eigen vorm, begroeiing en grootte, maar allemaal even mooi.

Wat ook heel erg leuk was is dat Laurens hier een weekje is langs geweest. Heerlijk weer even goed kunnen bijpraten en Laurens iets van mijn leven hier laten proeven. Hij is zelfs mee geweest naar een aantal lessen op school! En daarnaast van alles leuks hier in de omgeving gedaan, dus dat was zeker een topweek.

En of het nog niet genoeg is zijn ook wat vriendinnen uit Lunteren voor een weekendje geweest. Samen het Paleis van Versailles ontdekt. Wat een gigantische rijkdom daarin zit is niet normaal, maar ik denk dat mijn eigen leventje met mijn 9 m² me toch wat beter bevalt dan in zo'n paleis te moeten leven. Al is het alleen maar voor het schoonmaken van je kamer...;). Heel gezellig weekendje gehaden weer ouderwets krom gelegen van het lachen zo af en toe.

Het klinkt wel als een vakantie zo, maar ook het normale leven gaat gewoon door. Op school zijn de eerste tussentoetsen en presentaties geweest en gaan we serieus richting de tentamenperiode. Leerwerk moet daarom toch ook maar iets meer prioriteit krijgen zodat dat niet allemaal op het eind nog moet. Verder zit ik in het voetbalteam van de school. De afgelopen 2 jaar zijn ze kampioen van alle businessscholen in Frankrijk geworden, maar dit jaar is het grootste deel van het team veranderd. Of het weer gaat lukken is dus nog de vraag. Helaas begint de competitie pas in februari, dus is het nu vooral trainen en heel af en toe een oefenwedstrijdje.

Genoeg geschreven maar zo denk ik. Volgende keer maar iets sneller updaten ;)

Groetjes Heidy

Reacties

Reacties

Eline Blankenburgh

Heidy! Wat onwijs leuk om van achter mijn laptopje jouw belevenissen te kunnen lezen. Klinkt echt als een onwijs gave ervaring! Je schrijft trouwens ook super leuk;) dus ik kijk uit naar de volgende update. Veel plezier nog de komende maanden!
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!