heidyteunissen.reismee.nl

Au revoir La France/terug in Nederland

Het zit er weer op. Na vier maanden van het Franse leven te hebben genoten is het normale leven in Nederland weer begonnen.

De afgelopen weken stonden al in het teken van afronden. De lessen hielden in de eerste week van december al op, dus dat betekende naast toetsen veel vrije tijd. Vanaf afgelopen vrijdag gingen de eerste mensen daarnaast al richting huis, dus het laatste weekend stond vooral in het teken van spullen inpakken, mijn kamer schoonmaken en afscheid nemen. Toch wel apart om na vier maanden heel close te zijn geweest nu ineens uit elkaar te gaan. Iedereen gaat weer terug naar zijn thuisland, wat in de meeste gevallen een aardig stukje weg is. Een aantal van degene waar ik het meest mee optrok wonen in Oostenrijk, dus dat is nog wel te doen, maar ook veel mensen wonen in alle andere landen van de wereld.

Afgelopen dinsdag was het dan tijd om naar huis te gaan. En dat hoefde ik niet alleen te doen. Mijn ouders en Laurens waren naar Frankrijk afgereisd om mij met de auto op te halen. Heel fijn, je vertrekt niet alleen en je kan alles weer mooi meenemen naar huis zonder teveel te moeten letten op ruimtegebrek en hoe je alles mee terug krijgt. Ondertussen ben ik alweer een aantal dagen thuis en is het normale leven toch weer gestart. Hoewel het best wel weer wennen was om weer thuis te zijn, is dat ondertussen alweer heel normaal.

Dat ik terug ben, betekent ook dat dit het laatste verhaal op mijn blog is. Ik kan terugkijken op een supergoede tijd in Frankrijk! Ik heb heel veel nieuwe mensen leren kennen, nieuwe vrienden gemaakt, verschillende culturen leren kennen en hele mooie plekken gezien. Al met al een hele ervaring rijker en ook op persoonlijk vlak veel mogen leren.

Hoewel wat verder weg, waren de linkjes met Nederland ook niet helemaal weg. Iedereen bedankt voor de lieve kaartjes, berichtjes en het meeleven met mijn tijd daar! Voordat ik ging, maar ook tijdens mijn tijd in Frankrijk bleef het contact met Nederland zo toch onderhouden. Heel fijn ook om dat te mogen zien!

Fijne kerst allemaal en wie weet tot ziens!

Groetjes Heidy

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!